End of this page section.

Begin of page section: Contents:

HFDT Brown-Bag Forums

The research network Human Factor in Digital Transformation (HFDT) invites to the HFDT Brown-Bag Forum four times per semester. This is an open forum for all researchers at the University of Graz to discuss ideas and scientific problems related to the digital transformation of society.

Scientists at all career stages (students, doctoral candidates, post-docs and post-doctoral researchers) are invited to join in the discussion at the monthly Brown-Bag Forum and also to submit their own suggestions for topics for discussion (via e-mail to hfdt@uni-graz.at).

 

Previous events

2024
14.05.2024 Laura Pajula: "Enhancing access to digital public services for older people – social and societal perspectives"
14.05.2024 Sérgio Barbosa: "WhatsAppers from the South"
05.03.2024 Tatjana Petzer: „Die Maschine und ihr Text. Slawistische Perspektiven
15.01.2024 Alexander Loder: „Big Student Data Analytics
2023
11.12.2023 Markus Kneer: „WHAT ARE LLMS ALLOWED TO SAY?
20.10.2023 Guilherme Maia de Oliveira Wood: „Deciphering neurorights “hype” – from neuroenchantment to real risks
05.06.2023 Martina Heßler: „Normale Fehler“ und digitale Arbeit. Überlegungen zu einer Technikgeschichte von Fehlern
09.05.2023 Ilona Ilvonen: Predicting knowledge loss: How, Why and What then?
20.03.2023 Jürgen Fleiß: Wann akzeptieren wir die Entscheidungen KI-basierter Systeme?
13.01.2023 Heidi Schweickert: Zwischen Temporausch und Kontrollverlust - Einführung von Echtzeitsystemen und ihre Relevanz für das Mensch-Maschine-Verhältnis
09.01.2023 Presentation of the Doctoral Academy Graz & travel reports of the funded stays
2022  
15.12.2022

 Manuel Ninaus: How information technology can shape and facilitate learning – The case of educational games.

20.06.2022 Dietrich Albert: Psychological Aspects of Behavioral Change in the Context of Digital Transformation: Learning, Knowledge, Competences, Skills, and Actions
10.05.2022

Astrid Reichel und Christina Fuchs: Effective communication for relational coordination in remote work. How job design shapes user-technology-interactions

27.04.2022 Christina Malin: Die Verwendung von KI bei Personalentscheidungen
28.03.2022 Marie Kogler (ehem. Kapeller): Responses to threat- and solution-oriented online climate news: A system perspective
16.03.2022 Laura Zilian: Digital competences mismatch in the Austrian labour force – A model of unemployment responses
2021

10.12.2021

Digitale Technik im Büro: Arbeit, Macht und Geschlechterverhältnisse seit den 1970er Jahren
Christiane Berth

12.11.2021 In the AI of the beholder! A qualitative study of HR professionals' beliefs about AI
Christine Malin

22.06.2021

"AI from 0 to 1"
Jelena Rubesa-Zrim

25.05.2021

„Documenting the digital transformation in museums: contemporary collecting and born-digital heritage“
Chiara Zuanni

27.04.2021

"Digitalisierung in der Pflege: Umstellung zwischen Partizipation und Top-Down"
Johanna Muckenhuber
23.03.2021 Counteracting Fake News (COFANE): Rethinking digital competencies for the educational future“
Michael Fasching 
29.01.2021 „Automatic Reflections Prompts in E-Learning"
Viktoria Pammer-Schindler.
2020  
11.12.2020

„Religion und Digitalisierung. Religionswissenschaftliche Perspektiven"
Franz Winter

30.11.2020

„Zeitsoziologische Perspektiven auf die digitale 24/7 Gesellschaft"
Martin Griesbacher

23.06.2020 „Neue (Un-)Gleichheiten, neue (Un-)Sicherheiten, neue (Un-)Sichtbarkeiten in der digitalen Stadt"
Anke Strüver
27.05.2020 „Corona-bedingten Maßnahmen des Rektorats"
Petra Schaper-Rinkel
28.04.2020

„New Big Data-based Methods in Economics"
Jörn Kleinert

2019  
12.12.2019 First HFDT Brown-Bag Forum about Die Digitale Transformation in der Arbeit mit dem kulturellen Erbe"
Georg Vogeler

Netzwerk - Human Factor in Digital Transformation

Univ.-Prof. Dr. phil.

Kathrin Marie Otrel-Cass

Chair

Institute of Education Research and Teacher Education


Contact person

End of this page section.

Begin of page section: Additional information:

End of this page section.